Problemy w e-komunikacji z zamawiającym
Wykonawca, który złożył ofertę w postępowaniu prowadzonym przy użyciu elektronicznej platformy zakupowej, musi ją na bieżąco monitorować. Brak reakcji na komunikaty zamawiającego może skutkować wykluczeniem z przetargu, a nawet utratą wadium.
Wyrokiem z 9 grudnia 2019 r. Krajowa Izba Odwoławcza w sprawie KIO 2396/19 oddaliła odwołanie wykonawcy wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający prowadził postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej – Platformy SmartPZP. Na etapie składania oferty zamawiający wymagał złożenia minimum dokumentów, m.in. formularza oferty oraz Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ). Mimo to, wykonawca przedłożył wraz z ofertą wszystkie wymagana dokumenty, tj. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, które zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) składane są na wezwanie zamawiającego.
Brak reakcji na wezwania zamawiającego
W toku postępowania, stosowane przez zamawiającego narzędzie i urządzenia wykorzystywane do komunikacji elektronicznej z wykonawcami nie działały poprawnie, co w efekcie spowodowało, że wykonawcy nie odebrał dwóch wezwań wysłanych przez zamawiającego z wykorzystaniem Platformy SmartPZP.
Z opisu stanu faktycznego sprawy wynika, że Platforma SmartPZP stosowana przez zamawiającego była nieintuicyjna, znajdowała się w fazie testowej i podlegała bieżącej modernizacji – pewne funkcjonalności znikały, pojawiały się nowe. Szczególnie problematyczny dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta